Klant aanmelden voor VDAB-screening

Hoe je de aanvraag doet hangt af van of en hoe je registreert in Mijn Loopbaan voor Partners of niet. Op deze pagina lees je meer.



Hoe meld je een klant aan voor VDAB-screening?

Hoe je de aanmelding doet, hangt af van of, en hoe je registreert in Mijn Loopbaan voor Partners of niet.

Opgelet! 

  • Enkel als je niet registreert in Mijn Loopbaan voor Partners (MLP) gebruik je het 'Aanmeldingsformulier in functie van VDAB-screening'. Lees meer hieronder.
  • Registreer je wel in Mijn Loopbaan voor Partners (MLP), dan doe je dat via de aanvraag van services of via een doorverwijslijn. Lees meer hieronder.

Je registreert in Mijn Loopbaan voor Partners (MLP)

En werk je in het dienstverleningsmenu?

Dan vraag je screening aan via services in MLP en vul je het dossier van je klant aan, zodat DGS aan het onderzoek kan starten (zie 1.2 in de Handleiding DGS en Team TOM).

Handleiding aanvragen services DGS en team TOM (update juni 2022) (1.07 MB)

En werk je niet in het dienstverleningsmenu?

Dan gebruik je een doorverwijslijn (zie 1.3 in de Handleiding DGS en Team TOM).

Handleiding aanvragen services DGS en team TOM (update juni 2022) (1.07 MB)

Je registreert niet in Mijn Loopbaan voor Partners (MLP)

Als je niet registreert in Mijn Loopbaan voor Partners (MLP), gebruik je het onderstaande 'Aanmeldingsformulier in functie van VDAB-screening'. (Zie 1.4 in de Handleiding DGS en Team TOM)

Handleiding aanvragen services DGS en team TOM (update juni 2022) (1.07 MB)

Wat is het 'Aanmeldingsformulier in functie van VDAB-screening'?

Met het 'Aanmeldingsformulier in functie van VDAB-screening' geef je aan VDAB informatie door over een werkzoekende of (kandidaat-) werknemer. VDAB bepaalt hiermee de afstand tot de arbeidsmarkt en brengt het functioneren in kaart. VDAB neemt dan de beslissing welk traject het meest geschikt is.

In dit document motiveer je welke ondersteuning nodig is in de zoektocht naar werk van de klant. Vul het in vanuit jouw perspectief. Bespreek dit ook met de kandidaat en laat de klant het document ondertekenen.

Hoe het document invullen?

Je gebruikt de PDF-versie of de Word-versie met uitbreidbare invulvelden.

  1. Aanmeldingsvraag: in te vullen en te ondertekenen (ook door kandidaat/klant/werkzoekende)
  2. Informatie: over het arbeidsmatig functioneren op de werkvloer. Op basis van de situatie op de werkvloer geef je relevante voorbeelden en informatie over de concrete gevolgen voor de werksituatie. Verwijs ook naar eventuele verslagen (bv. stageverslag, coachingsgesprekken) …
    • Deel A: Arbeidsmatig functioneren op de werkvloer.
    • Deel B: Algemeen functioneren en de afstand tot de arbeidsmarkt (ICF categorieën)

Hoe gebruiken?

  1. Je vult het document samen met de kandidaat/klant/werkzoekende digitaal in,
  2. je drukt het ingevulde document af,
  3. je ondertekent het,
  4. en je laat het ook ondertekenen door de kandidaat/klant/werkzoekende.  

Verstuur je het document per mail? 

Scan het ondertekende en ingevulde document in, versleutel het gescande document en verstuur je wachtwoord in een andere mail.

 

Naar wie stuur je dit document op?

  • Kreeg je de vraag van VDAB om dit in te vullen? Stuur het terug naar je contactpersoon bij VDAB.
  • Als werkgever bezorg je het formulier aan de vacaturebemiddelaar.
  • Als partner bezorg je het formulier aan de bemiddelaar van de klant.

 

Op deze pagina