Re-integratie

Je vindt hier praktische info en achtergrond om personen met gezondheidsprobemen te ondersteunen bij de re-integratie op de arbeidsmarkt.

Klant toeleiden

Voor wie riziv-klanten naar VDAB toeleidt

Alle handleidingen, formulieren en richtlijnen bij elkaar voor wanneer je RIZIV-klanten toeleidt naar VDAB-dienstverlening.

Re-integratie klant begeleiden

Voor wie riziv-klanten van VDAB begeleidt of opleidt

Alle richtlijnen, handleidingen en formulieren bij elkaar voor wanneer je een klant van VDAB, die erkend arbeidsongeschikt is, begeleidt of opleidt.

Meer info nodig?

Stel je vraag

Contacteer ons.

Overzicht dienstverlening

Bekijk op onze VDAB-website sollicitatietips en ondersteunende maatregelen voor mensen met gezondheidsproblemen.

Lees meer >

Promomateriaal en publicaties

Publicaties over het maatschappelijk belang van re-integratie na ziekte. En als arts vind je hier promomateriaal over begeleiding van VDAB bij re-integratie voor je praktijk.

Lees meer >

Bijleren over dit thema?

Webmodules

  • Bijleren over uitkeringen RVA, OCMW, RIZIV, ... ? Volg de webmodule 'Statuten'
  • Bijleren over omgaan met weerstand bij bij klanten met gezondheidsproblemen? Volg de webmodule 'Iedereen arbeidsgeschikt - omgaan met weerstand'
    • Voor wie? Iedereen die van ver of dichtbij met mensen die op ziekte staan of gezondheidsproblemen ervaren, te maken krijgen. (Je hebt een partnerlogin nodig).
    • Wat komt aan bod? Hoe leer je weerstand herkennen bij de klant? Hoe onderzoek je die weerstand zodat je ze kan benutten als een bron van informatie? Welke gesprekstechnische stappen kan je zetten wanneer je frustraties opmerkt bij je klant? Hoe ga je om met weerstand bij jezelf?

Opleiding

Als GLOW-partner bijleren over begeleiden van RIZIV-klanten? Schrijf je in voor de opleiding 'RIZIV opleiding voor GLOW-partners'